@article{oai:oka-pu.repo.nii.ac.jp:00002214, author = {朴, 珍希 and PARK-CRAIG, Jinny}, issue = {1}, journal = {岡山県立大学教育研究紀要, Bulletin of Higher Education and Liberal Arts and Sciences Research, Okayama Prefectural University}, month = {Mar}, note = {本稿は、岡山県立大学の韓国語学習者アンケート調査を通じて、韓国語の教育方法の向上と学習者中心教育のための方向を考察した。新しい授業カリキュラムの構成と学習者中心教育の一つの方法として、韓流コンテンツ及びe ラーニングシステムの導入・活用と、これらによる言語と文化のコラボレーション教育を提案した。また、e ラーニングシステムの活用が授業外の学習時間活用のための学習支援コンテンツとして定着されるためには、新しい学習支援コンテンツの開発がもっとも重要であることを主張した。, In this paper, through the questionnaire survey of the Korean language at Okayama Prefectural University, I studied the improvement of Korean language education method and the direction for learner-centered education. As a method of composing of a new curriculum and learner-centered education, I proposed introduction and utilization of Korean Hallyu content and e-learning and education of language and culture collaboration. Also, I proposed for establishing the utilization of e-learning as learning support content for outside utilization from class,it is important to develop learning support content., P(論文)}, pages = {21--31}, title = {日本における韓国語教育に関する研究 : 大学の韓国語学習者調査にみる現状と課題}, volume = {1}, year = {2017} }