WEKO3
アイテム
学生同士のカウンセリングにおける発達心理療法的観点からの考察
https://doi.org/10.15009/00000434
https://doi.org/10.15009/000004341263205e-6d39-48d6-b6bf-eaf6b3c70a01
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
第11巻 論文6 (3.3 MB)
|
Item type | 紀要論文(H26~) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-07-21 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学生同士のカウンセリングにおける発達心理療法的観点からの考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Study of Student Peer Counseling from the Perspective of Developmental Psychotherapy | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 発達心理療法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 調節 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 同化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学生同士のカウンセリング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | accommodation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | assimilation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | developmental psychotherapy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | counseling by students | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15009/00000434 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ページ属性 | ||||||
値 | P(論文) | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 学生同士のカウンセリングにおける発達心理療法的観点からの考察 | |||||
著者 |
山本, 眞利子
× 山本, 眞利子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Students partidpated in peer counselling in class. The following rules were established for counseling: 1)participants would not disclose information; 2)the counselor would endorse the client’s feelings but could also express opinions that might be of help to the client; 3)a supporter would participate in the counseling; 4)the client would decide whether other observers would be present; 5)the supporter and observer were seated such that the counselor and client could not see them; 6)groups were formed based on individual preferences; and 7)the supporter could exchange roles with the counselor at the request of the client. The results were evaluated from the perspective of Ivey's developmental psychotherapy (1991). The results demonstrated that accommodation and assimilation occurred in peer student counseling. |
|||||
書誌情報 |
岡山県立大学短期大学部研究紀要 巻 11, p. 51-63, 発行日 2004-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 岡山県立大学短期大学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13404687 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10441961 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 40006296123 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |