WEKO3
アイテム
English language education : exploring the perspectives of Japanese and native speaker teachers = 効果的な英語教育のために : 日本人教員とネイティブ教員の協働を目指して
https://doi.org/10.15009/00002300
https://doi.org/10.15009/00002300c9796dfe-bed0-4390-a74f-c52952315dce
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(H26~) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-31 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | English language education : exploring the perspectives of Japanese and native speaker teachers = 効果的な英語教育のために : 日本人教員とネイティブ教員の協働を目指して | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | English language education | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | pedagogy | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | classroom expectations | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Japan | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 英語教育 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教育学 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 教室内ルール | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | ja | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 日本 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15009/00002300 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
ページ属性 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
値 | P(論文) | |||||||
著者 |
Des Marais, Eric
× Des Marais, Eric
|
|||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | English language educators pull from a wide range of experiences, theories, and pedagogies. This is true all over the world, but is particularly interesting in the case of Japan. Japanese teachers of English and native speaker teachers have quite different experiences and attitudes regarding foreign language education. Taking a social constructionist view, this paper will examine how these two groups construct English language education differently. | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | 英語教員はそれぞれが幅広く様々な教授経験、教育理論、そして教授法を持っており、それは世界中どの国の英語教員にも当てはまることである。しかし日本では、外国語教育に関して日本人教員とネイティブ教Abstract員との間に大きな違いが見られる点が、特に興味深い。本稿では社会構築主義の視点から、日本人英語教員とネイティブ教員とが英語教育を行Abstractなう上でどのように異なっているのかを考察する。 | |||||||
言語 | ja | |||||||
書誌情報 |
ja : 岡山県立大学教育研究紀要 en : Bulletin of Higher Education and Liberal Arts and Sciences Research,Okayama Prefectural University 巻 3, 号 1, p. 12-1-12-9, 発行日 2019-03-31 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 岡山県立大学 大学教育開発センター | |||||||
言語 | ja | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||
収録物識別子 | 24238236 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |