ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 教育研究紀要 Online ISSN 2423-8236
  3. 第8巻1号

コンピュータ演習における一対比較法による難易度の測定

https://doi.org/10.15009/0002000089
https://doi.org/10.15009/0002000089
dc241a7b-1f12-45c7-9561-d98304336539
名前 / ファイル ライセンス アクション
02_論文2-藤本.pdf 02_論文2-藤本 (679 KB)
Item type 紀要論文(H26~) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-07
タイトル
タイトル コンピュータ演習における一対比較法による難易度の測定
言語 ja
タイトル
タイトル Measuring the Level of Difficulty in Computer Exercises Using the Paired Comparison Method
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 一対比較法
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コンピュータ演習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 保健福祉学部
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 習得効率
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 感度の測定
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Paired Comparison Method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Computer Exercises
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Faculty of Health and Welfare Science
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learning Efficiency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Measurement of Sensitiveness
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15009/0002000089
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
言語 ja
値 P(論文)
著者 藤本, 宏美

× 藤本, 宏美

ja 藤本, 宏美

en Fujimoto, Hiromi

Search repository
吉長, 裕司

× 吉長, 裕司

ja 吉長, 裕司

en Yoshinaga, Yuji

Search repository
金川, 明弘

× 金川, 明弘

en Kanagawa, Akihiro

ja 金川, 明弘

ja-Kana カナガワ, アキヒロ


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 現代の情報化社会では,いまやコンピュータは必須の道具となっている.本研究では,岡山県立大学「コンピュータ演習Ⅰ」の講義において,学生がOfficeのソフトのそれぞれの機能について難易度をどのように感じているかを,6つの評価とシェッフェの一対比較法を用いて検討した.その結果,6つの評価では学生の学習意欲について読み取り,2年次以降の忘却機能候補を挙げた.一対比較法ではより厳密な感情間の差異を検証し,順序づけが明らかとなり大学情報教育の在り方に有用な知見を得ることができた.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In today's information society, computers have become an indispensable tool. In this study, we examined how students perceived the difficulty level of each function of Office software in the ''Computer Exercise I'' of Okayama Prefectural University, lecture using six evaluations and Schefft’s paired comparison method. As a result, in the six evaluations, we read about the students' motivation to learn and will list candidates for forgetting functions for next year and beyond. By using the paired comparison method, we were able to more accurately investigate the differences in emotions, clarify the order, and obtain insights that will be useful for future information education at universities.
言語 en
書誌情報 ja : 岡山県立大学教育研究紀要
en : Bulletin of Higher Education, Liberal Arts and Sciences Research, Okayama Prefectural University

巻 8, 号 1, p. 11-19, ページ数 9, 発行日 2024-03-07
出版者
出版者 岡山県立大学 教育開発センター
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 24238236
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-12-15 04:46:59.656561
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3